De Linkedin-bedrijfspagina 2021

Jouw bedrijf heeft een stem gekregen

Was de LinkedIn-bedrijfspagina voorheen een nogal statisch geheel, niets is tegenwoordig minder waar. Met dynamische updates, nog steeds de showcasepagina’s, vacatures en de oude alumnipagina maar nu van jouw medewerkers, is het een pagina om meteen voor je marketing in te zetten. De allermooiste update is dat je als bedrijf commentaar kunt leveren en bijdragen/artikelen van anderen kunt waarderen. Ja, nog niet zoals we het zouden willen en je moet even weten hoe. Maar dit zijn de momenten waarop je als bedrijf kunt reageren:

  • je bent getagd in een bijdrage of artikel
  • de bijdragen en artikelen bevatten de hashtags die jij volgt.

Het taggen van een persoon of een bedrijf in een bijdrage doe je door @ direct voor de naam te zetten. LinkedIn zoekt er dan de gelijknamige personen en bedrijven bij. Aan de profielfoto’s en de logo’s kan je zien of je de goede te pakken hebt.

#Hashtag is het toverwoord
Op het profiel van je bedrijfspagina kan je drie hashtags toevoegen die relevant zijn voor jouw zaken. Door dat te doen, kan je als bedrijf meepraten in de online gesprekken die de hashtag gebruiken.

De hashtags vul je in in de beheermodus / pagina bewerken. Je ziet eigenlijk meteen hoeveel volgers die hashtag heeft. Wanneer je vervolgens op de hashtag aanklikt, zie je alle bijdragen waarbij de hashtag is gebruikt. Superleuk als een eigen # hebt zoals die van mij @connect2some (met 0 volgers, haha). Nul volgers wil overigens niet zeggen dat er geen bijdragen zijn met die hashtag!

Houd er rekening mee dat internationale hashtags internationale opbrengst zal leveren en wellicht niet altijd relevant voor je kan zijn.

De hashtags vul je rechts in. Klik op het potloodje om hashtags toe te voegen en te verwijderen. Je mag er maximaal drie toevoegen, maar die wel eindeloos aanpassen.

Plan je personal training!

    Wanneer wil je graag personal training? Vul hieronder de datum en tijd in. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op.

    Je naam (verplicht)

    Je e-mail (verplicht)

    Ik wil graag de nieuwsbrief ontvangen.