Wat is jouw waardepropositie?

Frankwatching had onlangs een interessant artikel waarmee je in januari (of iedere andere maand met 31 dagen) elke dag je online marketing kunt verbeteren. Ik heb dat artikel pas vandaag gelezen, dus loop wat dagen achter. Het artikel geeft 31 tips. En eigenlijk is iedere tip een artikel waard. Dus dank, Frankwatching, voor de bloginspiratie. Dus, wat is jouw waardepropositie?

Uhm…waardepropositie?

Ik word eerlijk gezegd altijd een beetje nerveus van dit soort woorden. In plaats dat ik nadenk over mijn waardepropositie, begin ik altijd met op te zoeken wat zo’n woord precies betekent. Heb jij daar ook last van? Dan stop maar meteen want dit is wat daarmee bedoeld wordt: de toegevoegde waarde die jij hebt voor jouw doelgroep.

Waar schrijf je precies je waardepropositie?

Waar je jouw waardepropositie plaatst, ligt aan het social medium dat je inzet. En dat bepaalt meteen hoeveel ruimte je hebt.

LinkedIn
Je waardepropositie op LinkedIn komt goed tot uiting in je headline en je samenvatting. Je headline heeft een beperkte ruimte (120/175 karakters) maar in je samenvatting kan je losgaan. Het liefst met minimaal 40 woorden, dat schijnt positief te zijn voor zoekresultaten.

Facebook
Heb je een Facebook-account dan vul je natuurlijk een stukje van je werkverleden in. Of misschien wel je hele CV. Daarnaast heb je de mogelijkheid om bij info iets over jezelf te schrijven. Als je het bereik van jouw waardepropositie wilt vergroten, zet je de zichtbaarheid natuurlijk op ‘openbaar’.

3315c99-1024x751

Op je Facebook-pagina is het gebied om jouw waardepropositie te vinden heel duidelijk: de korte beschrijving op het blad ‘pagina-informatie’ is hiervoor de aangewezen plaats.

3a4f890

Twitter

Twitter geeft je ook een duidelijk positie voor je waardepropositie: de bio. Maar, je hebt maar 160 tekens de ruimte. Er zijn genoeg bio’s die bewijzen dat het kan. Kijk maar eens naar deze bio’s van celebs die zichzelf niet al te serieus nemen.

Instagram
Ook instagram geeft je een duidelijke mogelijkheid om je waardepropositie te schrijven. Je hebt hier overigens maar 150 tekens de ruimte. Check deze blog voor inspiratie!

En nu? Schrijven!

Hoe schrijf je een goede waardepropositie? Ofwel: wat is jouw toegevoegde waarde? Laat je daarbij vooral inspireren door anderen. Wat vertellen je concullega’s? Welke woorden gebruiken zij? Wat is jouw inspiratie? Waarom doe je wat jij doet?

Begin met schrijven en strepen. Net zolang tot je een tekst hebt staan waar jij je prettig bij voelt. Laat anderen die tekst lezen. Of beter, laat een opdrachtgever een tekstje over jou schrijven. Je zult nog verrast zijn over hoe hij je ziet, en je hebt meteen een leuk contactmoment.

 

Connect2-trainingknop